vrijdag 22 juni 2007

Freemont Parade

Zaterdag 16 juni had ik een afspraak met een hersenchirurg van het Harbor View ziekenhuis. Ik ging daar heen om met hem te praten over de eisen waaraan de opstelling die we aan het ontwerpen zijn moet voldoen. Hij heeft me daar onder andere laten zien wat voor microscoop en wat voor instrumenten ze gebruiken tijdens de operaties. Hierna heeft hij me laten zien hoe hij met 5 hechtingen een bloedvat met een diameter van ongeveer 1 mm aan elkaar knutselt. Hoewel het om een bloedvat in een kippenvleugel ging die hij net zelf door had geknipt was het best indrukwekkend om te zien. Het 'draadje' dat hij gebruikte voor de hechtingen was namelijk amper te zien met het blote oog.

Na de afspraak bij Harbor View ben ik, speciaal voor Freke ;), nog even langs de public library van Remko Oolhaas geweest om wat foto's te maken.


Meer foto's vind je uiteraard weer op picasa.

Toen ik klaar was bij de public library moest ik me haasten om op tijd thuis te zijn om met Willi (Jordan Williams) mee te kunnen rijden naar Freemont. Daar was de Freemont Solstice Parade inmiddels al begonnen en ik had van een aantal mensen gehoord dat dat wel de moeite waard was. Toen we in Freemont aankwamen bleek wat ik eigenlijk al verwachtte, er was nergens een parkeerplek, we hadden beter kunnen gaan fietsen...

De parade zelf was wel grappig maar niet veel meer van wat naakte gebodypainte mensen die iets leuks in elkaar geknutseld hadden. De dingen die je tijdens de mooi weer spelen in Delft ziet zijn een stuk indrukwekkender.



Na de parade ben ik met Jordan (Jordan Crump) mee gereden naar zijn ouders. Zij leven in de suburbs van Seattle in een mooi groot huis met uitzicht op bos en Puget Sound. Ik werd daar zoals overal tot nu toe erg gastvrij ontvangen. Zijn ouders waren wel erg benieuwd naar hoe wij als Europeanen naar Amerikanen kijken en of ik het erg anders vond in de States. Na een tijdje kwamen Alex, Laura en Danielle ook aan en begon de BBQ. Ik heb nog nooit zulke lekkere zalm gegeten! Het was wilde zalm uit Alaska, gegrild en gerookt op ceder planken. Erg lekker!



Afgelopen week ben ik voornamelijk op het lab bezig geweest met Solidworks, voor degene die het niet kennen: een 3d ontwerp programma. Gelukkig lijkt het erg op Pro Engineer, een programma waar ik in mijn eerste jaar mee heb gewerkt. Gister mijn ontwerpje aan de chirurg gepresenteerd en hij leek wel tevreden.

's Middags heb ik vooral geslacklined met mijn huisgenoten. Zo langzamerhand krijg ik het onder de knie. Gewoon lopen gaat al best goed en draaien lukt meestal ook al zonder problemen. Het duurt nog wel even tot ik even goed ben als mijn huisgenoten! 's Avonds kijken we meestal een filmpje en drinken we wat biertjes.

Kortom: ik heb het erg naar mijn zin en heb me nog geen moment verveeld!

2 opmerkingen:

Unknown zei

mooie shit benny, maare, ben jij nou echt aan't koorddansen?? lijkt me nou weer niets voor jou!

Overigens best leuk gebouwtje wel, van Remko... ;-) Alleen die ongestelde gangen lijken me niets.. hadden ze dat nou niet schoon kunnen maken?

Veel plezier nog, ik kijk uit naar nieuwe berichten (ik heb toch niets beters te doen :-P).

Sar

p.s. niet teveel tieten kijken hè, anders wordt Yonna nog jaloers!

Anoniem zei

haai bennie,

we gaan zondag zeilen, kom je ook?!
en wanneer komt er weer een update op je site? ben benieuwd hoe t met je gaat...

kussies!